tirsdag 16. februar 2016

Splitte Mine Bramseil - Sjørøver LO



Anma Dt har jobbet med den kreative prosessen. Den kan være helt forskjellig fra person til person - her er det ingenting som er riktig eller galt. Hvordan går du frem når du skal være kreativ eller løse en utfordring eller oppgave? Hva tenker du på først? Lager du en skisse, ser du det for deg i hodet eller starter du bare og lar prosessen, fargene eller materialene lede deg videre? Hvordan bygger du opp prosjektet ditt? 

Vi håper du lar deg inspirere av våre Dt'er sine kreative prosesser!
Dt Stine har skapt denne tøffe sjørøver layouten! Her får du høre mere om hennes kreative prosess beskrevet av Stine selv:
Resultatet denne gangen ble noe helt annet enn den opprinnelige planen. Men jeg lot meg inspirere til å lage en leken LO med sjørøvertema.

Det er stort sett bildet og historien rundt dette som er utgangspunktet mitt, men denne gangen var det faktisk mønsterarkene som var utgangspunktet. Jeg hadde noen ark med sjørøvertema jeg ville bruke, og så lette jeg gjennom bildebunken til jeg fant et passende bilde. Jeg bestemte meg for et mønsterark som bakgrunn, og for å roe det litt tok jeg et strøk gesso over store deler av arket. Så kuttet jeg til mønsterark i ulike størrelser og flyttet de rundt til jeg var fornøyd. Mønsterarkene er stort sett i samme serie, så da passer de bra sammen i fargene. Så kom bildet på og til slutt pynting og tittel.




Mønsterarkene som Dt Stine har brukt på layouten sin kommer fra Echo Park Paper - Pirate's Life - Pirate Ships & Pirate's Life - Pirate Words,  Lawn Fawn - Beachside - High Seas, KaiserCraft - A touch of Gold - Razzle. "Splitte mine bramseil" stempel fra stempelplaten "Ragnar's Røvertokt" fra MagicMonday + Absurdgalleriet & Skull pyntebutton fra samme serie. Ellers har hun brukt Mt Washi tape - Hanabishi Tomekon, Papirsugerør - Chevron Svart, Papirpose - Kraft Rød Stripe, liten & Minitreklype - Hvit.

Andrine & Maren




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar