søndag 14. februar 2016

Aller best - LO



Anma Dt har jobbet med den kreative prosessen. Den kan være helt forskjellig fra person til person - her er det ingenting som er riktig eller galt. Hvordan går du frem når du skal være kreativ eller løse en utfordring eller oppgave? Hva tenker du på først? Lager du en skisse, ser du det for deg i hodet eller starter du bare og lar prosessen, fargene eller materialene lede deg videre? Hvordan bygger du opp prosjektet ditt? 

Vi håper du lar deg inspirere av våre Dt'er sine kreative prosesser!
Dt Linda har skapt denne herlige vinter layouten. Her får du høre mere om hennes prosess beskrevet av Linda selv: 
Jeg hadde lyst til å lage en LO når jeg så inspirasjonsbildet til utfordringen, og festet meg først med alle de ulike elementene som var der... Her var mange former, strukturer og farger. Jeg valgte blått og hvit som mine hovedfarger, men passet på å få på plass litt av de andre også. Dersom jeg bruker et mønsterark som det bakerste arket begynner jeg i 99% av tilfellene med å ta hvit gesso der jeg tenker bildet mitt skal bygges opp. Dette synes jeg gir et roligere uttrykk, og bildet kommer bedre frem. 

Etter dette lekte jeg meg frem med lag på lag av mønsterark, papirkonvolutt, washi og bilde. Jeg synes alltid det er fint å bruke 3d puter eller litt papp under bildet da det fremhver det. Tilslutt var det bare pynting og dill dall igjen! Papirsugerør, button, klesklype og twine havner på. Enameldots pynter opp alt, og jeg plasseser dem i klynger som slynger seg rundt hovedelementene i Lo'en. Litt misdråper er prikken over i`en til slutt.



Mønsterarkene som danner bakgrunnen for Dt Linda sitt flotte bilde kommer fra Lawn Fawn - Beachside - Polka Dot BikiniHigh Seas. I tillegg har hun brukt: Mt Washi tape - Messy Cyan, Papirpose - Chevron Svart, liten - Papirsugerør - Mørkblå Stripe, Divine Twine - Rød/hvit twine, Pyntedots fra Simple Stories - Life Documented, Embellishment / pyntebutton fra MagicMonday & Twilight Snowflake dies fra Memory Box.

Andrine & Maren


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar