torsdag 26. mai 2016

Dt Stine - Digger HappyMail & Pocket Letters


I det siste har jeg storkost meg med ulike former for "happy mail"/snailmail, eller god gammeldags brevskriving om du vil. Jeg har nå flere brevvenner fra ulike deler av verden som jeg sender brev med. Her er det ikke det kreative som er i sentrum, men selve brevskrivingen. Jeg syns likevel det er koselig å gjøre litt ekstra ut av det. Her har jeg bare brettet brevet vanlig, knyttett tråd rund og stukket inn et par papirbiter/papirpynt.
 

Men den kreative siden trenger litt større utfordringer enn dette, så gleden var stor når jeg for 
et års tid siden oppdaget pocket letters.


Når jeg lager Pocket Letters starter jeg med en lomme med 9 rom (ATC-størrelse). Jeg kutter til papir til alle lommene og pynter alle kortene i ulik grad. Jeg har noen jeg har blitt kjent med via den internasjonale facebook siden til pocket letters som jeg sender pocket letters med jevnlig. Vi har sjelden noe tema, vi lager det vi ønsker og sender. Jeg fyller også alle lommene bak. Et av de inneholder alltid et brev. Jeg pleier også alltid å sende med en tepose og et spillkort med washitape rundt. I tillegg sender jeg gjerne die cuts, litt twine, klistremerker eller papirpynt i de ulike lommene. Dette er ikke den viktigste delen, men jeg liker å fylle alle lommene. Det finnes også flere sider på facebook/internett dersom man ønsker å delta i "swaps" eller finne noen å swappe med. Dersom det organiseres swaps/byttinger er det gjerne et tema man skal følge. Det kan være temaer som vår, påske, blomster eller annet. Eller kanskje en farge eller stilart. 

Produktene som er brukt på dette Pocket Letter er: Divine Twine , 5m, Ensfarget Gul, PinkFresh Studio - Felicity - Confetti love gold foiled vellum, Doodlebug Design Inc - Paper Doilies - Lily White, Lawn Fawn - Beachside - High Seas, ChicTags - Let's Go - Mini Tags - Set of 24, We R Memory Keepers - Photo Sleeves m/ 9 lommer, PinkFresh Studio - Felicity - Confetti Hearts, Jen Hadfield - Everyday - Floral Skies, Jen Hadfield - Everyday - Brushstrokes, Jen Hadfield - Everyday - Happy Thoughts, Lawn Fawn - Beachside - Deep Sea, PinkFresh Studio - Felicity - Cardstock die cuts, Crate Paper - Gold Basics - Glittered Stickers, PinkFresh Studio - Felicity - Puffy Stickers, MultiCraft - 3D Pop-Up Stickers - Foxy Friends, Pebbles - Be Mine Puffy Stickers - Hearts, Me & My Big Ideas - Mambi Sticks - Big City Brights Banner, Basic Gray - Saturday Morning - Candy buttons, MT EX Washi Tape - Mini Flower Type.



I det siste har jeg også laget flere flipbooks. Her er det vel egentlig uendelig med muligheter, men som hovedregel skal basen din være et ark med minst 2 bretter. Du kan f.eks ta et stort bazzill og brette i tre like store deler. Eller lage flere bretter. Alle sidene dekoreres i større eller mindre grad, og også her er det helst plass til et lite brev. Det er også vanlig å lage lommer på en eller flere av sidene, og fylle med litt "stæsj" til mottakeren. Flipbooken jeg har laget her er laget til en swap/byttering på en facebookside . Det eneste kravet her var at det måtte være gull på alle sidene. For inspirasjon til Flipbooks anbefaler jeg instagram og pinterest!

 

For å lage denne Flipbooken har jeg brukt disse produktene fra anma: Jen Hadfield - Everyday - Floral Skies, Jen Hadfield - Everyday - Happy Thoughts, Lawn Fawn - Beachside - Deep Sea, PinkFresh Studio - Felicity - Confetti love gold foiled vellum, Doodlebug Design Inc - Paper Doilies - Lily White, Crate Paper - Gold Basics - Glittered Stickers, Basic Gray - Saturday Morning - Candy buttons, MT Washi Tape - Dot gold, MT EX Washi Tape - Mini Flower Botanical Art, MT EX Washi Tape - Lace / Kalocsa, Project Life - Value Kit - Notes & Things, Manilla tag, 6cm x 12cm, 20stk og Manilla tag, 8cm x 16cm, 20stk.



Håper du ble inspirert til å lage "Happy Mail" i form av Pocket Letters eller Flipbook.



Mer info om Pocket Letters kan du finne her:
Facebook gruppen - Pocket Letter Pals
Facebook gruppen - Nordisk Pocket Letter Pals


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar