mandag 25. april 2016

Månedens tema - Oppbevaring av scrappestæsj


Hvordan oppbevarer du ditt scrappestæsj eller dine hobbysaker? Er du heldig å ha ditt eget hobbyrom eller må du dele plass med andre i familien? Kanskje er du kreativ på spisestue-bordet? Uansett, her kommer flere ideer og tips til smarte oppbevaringsløsninger av hobbysaker og scrappestæsj. Og alle kommer fra vårt fantastiske Design team - se hvordan de har gjort det og bli inspirert til fine løsninger hjemme hos deg!




Tralle fra IKEA. Her har jeg bilder og diverse ting jeg tar vare på fra ulike steder i øverste hylle, i midterste hylle har jeg gesso, diverse medium og lim. I den nederste hyllen ligger restepapiret.

 En pappboks fra noen kopper jeg har kjøpt. Den var så stødig og fin med romavdelere i. Har den stående på pulten min med diverse klister og annet som er kjekt å ha lett tilgjengelig i.


 

Jeg har SAMLA plastkasser fra Ikea. Oppi de har jeg ulike plastbokser fra Clas Ohlsson. PL-kortene er sortert etter kit, det funker best for meg. Jeg har bare kuttet til ark i passe høyde og skrevet på hva kitet heter.



På bildet ser du en turkis bestikkholder jeg fant på en lokal bruktbutikk for 10,- perfekt til alkoholtusjene mine.

 
Alle brayerne mine har jeg samlet i en billig bestikkholder og det samme gjelder alle penslene mine. De står på mixedmedia benken min for det meste, men kan lett ryddes bort i samlet flokk om det skulle bli nødvendig.





    Ellers har jeg selvsagt kjøpt meg Råskog trillebord på Ikea. Den har jeg malingen min i. Kan flyttes rundt på hobbyrommet og er lett å ha oversikt over malingen i. 


Eske fra Ikea med inndelte rom, inndelingen er i papp slik at den enkelt kan tilpasses forskjellige lommescrappingskort.


Jeg bruker ofte ballchains (MagicMonday) til å hekte sammen alle pyntedots'ene eller blomsterpakkene mine. Da blir de gjerne sortert på farge eller type produkt. Utrolig praktisk å ta med seg på treff, enkelt å finne frem i og ikke minst kan de bare henges opp på en krok eller lignende hjemme.

Resteboks - i denne boksen legges rester som er 15cm x 15cm eller mindre. Det kan være rester av mønsterpapir, hjemmelaget bakgrunn, forskjellige motiv osv. Den tar jeg alltid frem når jeg skal jobbe med mindre prosjekter som kort, ATC, tags, lommescrapping osv. 


Det var alt vi hadde om oppbevaring av scrappestæsj og hobbysaker for denne gang. Vi håper du ble inspirert! 
Tips oss gjerne hvis du vet om noen gode oppbevaringsløsninger ; )

Andrine & Maren





1 kommentar:

  1. Mange gode tips. Skulle ønske jeg hadde egen scrappeplass og kunne hengt opp slike bildelister, for det ser skikkelig innbydende ut :-)

    SvarSlett